Dlaczego trójkąt ekspozycji to nie kwadrat i właściwie czemu jest taki ważny? Czy ujarzmienie gimbala naprawdę wymaga tyle wysiłku? Czy to dobrze, gdy trzęsie kamerą? Jak prawidłowo pracować ze światłem? O czym warto pamiętać, przy realizacji wywiadu? Jeśli któreś z powyższych pytań zatrzymało was choć na chwilę, koniecznie musicie pojawić się na warsztatach operatorskich z Alexandrem Zweiflem!
Co Was czeka?
- Wszystko, co powinniście wiedzieć o sztuce operatorskiej, czyli nauka od podstaw.
- Solidna dawka wiedzy i jeszcze większa dawka praktyki!
- Nowe znajomości!
- Materiał, który być może wzbogaci wasze portfolio!
BLOKI TEMATYCZNE (każdy według schematu: teoria + ćwiczenie operatorskie w grupach + omówienie + ponowne ćwiczenie operatorskie w grupach)
- BLOK I: Parametry i ich wpływ na obraz
- BLOK II: Zasady i jak je mądrze łamać
- BLOK III: „Tyczka w kadrze!”, czyli jak sensownie kadrować
- BLOK IV: Gadające głowy. Jak nagrać wywiad (elementy oświetlenia i dźwięku)
- BLOK V: Ujęcia jak po maśle, czyli o stabilizacji w filmie
- BLOK VI: Z życia freelancera: robimy reklamę!
Dla kogo?
- Dla miłośników sztuki operatorskiej, przyszłych realizatorów form wideo, content creatorów, filmoznawców.
- Czas i miejsce: 22-24.11.2024 godz. 10:00-18:00
Codziennie: 2 bloki tematyczne z przerwą (1 blok = 3 godziny)
Uwaga! Obowiązuje obecność przez pełne 3 dni trwania warsztatów.
Wstęp wolny | Obowiązują zapisy
Zapisy | Do 14.11 piszcie na centrumfilmowe.marketing@gmail.com (w tytule WARSZTATY OPERATORSKIE)
Ilość miejsc ograniczona (15 osób), o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.
Alexander Zweifel – absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Gdańskim i digital film na Universal Arts School w Walencji. Operator kamery, autor zdjęć, montażysta, content creator. Realizuje krótkie formy komercyjne i fabuły, dokumenty, a także reportaże i teledyski. Współpracował m.in. z National Geographic, RedBullem, BOHOBOCO Perfume, hotelem Westin Warsaw czy hotelem Sheraton w Sopocie.
Zaangażowany w każdy aspekt twórczego procesu – od koncepcji, przez realizację, aż po postprodukcję. Wierzy w siłę obrazu, dlatego z zapałem śledzi techniczne nowinki, które nieustannie podnoszą jakość jego realizacji.